kenevoputih.blogspot.com

kenevoputih.blogspot.com
Blog gambar- gambar kereta... .Blog ni khusus utk aku berkongsi gambar dan cerita dengan kawan-kawan semua . Minat, pendapat, pandangan dan luahan hati aku.. diharap tiada salah anggapan dan serong pandangan serta tersinggung perasaan terhadap apa yang dipapar. jika terdapat sebarang cadangan, pandangan, maklumbalas atau gambar-gambar menarik tentang kereta sila emailkan ke wqr8489@gmail.com atau LIKE page kenevoputih.blogspot kat facebook...

Saturday, August 14, 2010

New Look

Ni plak, keta aku lepas repair/makeup.2-3 hari lepas Puncanya dlm bulan 6, dari Kuala Kangsar nak balik ke Penang aku terlanggar satu bangkai tgh Hiway. ingat boleh lepas rupanya sangkut, habis pecah bumper bawah. Hantar balik repair kat workshop. kena RM180 ( sama harga ngan bumper tu masa mula-mula beli),

Cuma baru2 ni aje br dapat repair betul2. Itupun selepas dapat idea dr Tunang adik ipar aku (pomen workshop) macamana nak kurangkan kos me'repair' keta  ni. Actually mmg byk kurang pun. Anggaran kos lebih kuang camnilaa..

Cat bumper/simen = actual RM200++
Cat rim = Sebijik tayar RM50 x 4 RM200.00.

tapi yg aku buat lebih kuang camni plak He He He:

Beli cat Dark Gold 1/4 litre= RM18
Beli cat Burgundy 1/4 litre = RM20
Beli base cat Hitam = RM20
Daun Terup =RM1.50
Upah =RM50
So lebih kuang x smp RM150 pun He He He

 Bila dah siap Cat bumper ngan rim esok terus aku ke kedai Accesories di Bukit Mertajam Penang. Nama kedai tu AUN AUDIO & CAR ACCESORIES. Tepi jalan besar nak ke BM. Puas ati gak services dia eventhough mahal skit kot. Kat sini aku masuk brake pad cover BREMBO yg dah 2thn lebih aku beli tapi skang br pasang, pastu aku masuk Tinted cermin belakang amik yg gelap gelita dan RALLI ART sticker utk cermin depan. Semua sekali RM160. mahal ke? Tapi Hasil yg aku dapat memang puas hati..

No comments:

Post a Comment

korang jangan mencarut sudah!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...