kenevoputih.blogspot.com

kenevoputih.blogspot.com
Blog gambar- gambar kereta... .Blog ni khusus utk aku berkongsi gambar dan cerita dengan kawan-kawan semua . Minat, pendapat, pandangan dan luahan hati aku.. diharap tiada salah anggapan dan serong pandangan serta tersinggung perasaan terhadap apa yang dipapar. jika terdapat sebarang cadangan, pandangan, maklumbalas atau gambar-gambar menarik tentang kereta sila emailkan ke wqr8489@gmail.com atau LIKE page kenevoputih.blogspot kat facebook...

Tuesday, December 7, 2010

Jalan Alternatif Cameron - Sg Koyan

salam,

Last week, on e way bali kg nak gi kenduri Zaki (27hb Nov). Zaki kawan aku yg bertugas sebagai Area manager AYAMAS utk north region. pakai Wira Evo 3!

anyway aku nak citer pasal jalan baru. Jalan pintas dr Cameron ke Raub. kalau aku dr Sg petani mungkin boleh jimat Tol. Dari tol Juru ke Spg Pulai lebih kuang RM18.80. Jalan ni di cadangkan oleh abang aku utk cuba, baru 4-5 bulan di buka katanya... so aku nak try gak laa.


Perjalanan dari Cameron hanya mengambil masa sejam, survey aku daripada kawan2 FB
* " Jalan Cantik"
* " banyak jumpa orang asli, hati2 di baling batu"
* " No coverage"
* " jangan lalu waktu malam"
* " Lebih selamat kalau 2 kereta"


Jalan Cantik dah! racing best ni!

jatuh gaung  mau sebulan baru orang Jumpa!

Lonely... I'm mr Lonely!

hampir 40 mins- baru jumpa kereta sam arah! legaa

simpang 3 keluar dr sg Koyan- ke Raub

Pakai GPS pun x guna... ceh! xde coverage langsung! camne org asli kat sini nak main Facebook!


Finally..... jumpa penempatan




Tips- tuju ke arah Tanah Rata, terus smp jumpa Shell belok ke kiri- Terus smp Felda Sg Koyan. mmm jalan memang cantik tapi x tau bila plak nak lalu! bak kata bini aku TAUBAT XNAK LALU DAH.... mmmm

2 comments:

  1. Saudara Ken, pakcik ucapkan terimakasih diatas maklumat jalan baru tu. Alhamdulillah satu lagi projek kerajaan utk kepentingan rakyat. Anak-cucu pakcik cadang adakan Hari K,ga di Tmn Negara Kuala Tahan pada cuti Raya Cina ini. Pakcik dari Ipoh cadang nak gunakan jalan baru ini - ok agaknya. Sudah tentu pemandangan nya menarik. Perjalan kita membelah hutan & banjaran gunung Titiwangsa. Thanks from Pakcik Ibrahim, IPOH.

    ReplyDelete
  2. sama-sama.. tapi kalau boleh pakcik bertolak pada waktu siang dan bergerak lebih dr 1 kereta.

    ReplyDelete

korang jangan mencarut sudah!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...